maandag 21 april 2014

Snuffelloods Rockanje een 'recensie'

In Rockanje zit een loods die iedere 3e zaterdag van de maand open is. Ruim voor 9 uur staan de mensen al voor de deur, er wordt echt afgeteld, en om 9 uur wordt het sein gegeven en mag iedereen naar binnen. Het lijkt wel een wedstrijd, iedereen spurt naar de afdeling naar keuze, om als eerste de mooiste dingen op de kop te tikken. Wat een gebeuren. Zelf kom ik dan 1 minuut later, ik krijg het benauwd van zo dringen.



Ze hebben hier gewoon van alles, het gebruikelijke kringloop-assortiment. Ik krijg wel de indruk dat hier relatief wat meer hoge kwaliteit spullen tussen staat, maar het kan mijn verbeelding zijn. Ik heb er wel al vaak leuke dingen gevonden.

En een ander heel fijn pluspunt is de mensen die hier (vrijwillig) werken. Ze zijn zo aardig. Dat is trouwens iets wat toch vaak erg verschilt van de grotere kringloopketens. De grote ketens, of de tweedehands zaken die met inkoop te maken hebben een andere insteek. De kringloopwinkels waar de mensen als vrijwilligers werken, en de opbrengsten geheel naar het goede doel gaan, daar vind je vaak de leukste mensen. Echte mensen, met een warm hart.

Afgelopen zaterdag ging ik er heen. Meestal ga ik wel met een paar 'doelen' waar ik voor ga zoeken, en verder is het natuurlijk maar zien wat je tegen komt. Dit keer ging ik onze toch echt veel te kleine salontafel wegbrengen, en wilde ik meteen kijken of ze toevallig een tafeltje hadden wat precies goed was. Mijn eisen zijn nogal streng, dus dat is niet heel makkelijk. Ik vond een hoop leuke tafeltjes, maar niets wat binnen mijn plaatje paste. Helaas. Daarna ging ik naar de schoenen en had daar echt geluk! Superblij met mn Akha laarzen:


Daarna vond ik nog diverse leuke kledingstukken. Het was eigenlijk wel wat te veel om mee te nemen, zeker nadat ik mijn kast met zo veel moeite net wat opgeruimd had, dus zocht ik even een rustig plekje om keuzes te maken. Er was echter iemand die alles wat ik had 'te leuk' vond dus zij pakte van me aan wat ik niet wilde. Als ik dan even sta te twijfelen of ik iets moet nemen of niet, en er staat iemand het helemaal uit mn handen te kijken, doe ik het wel makkelijker weg. Dus kiezen ging vrij snel, ik hield maar een paar dingen over die ik echt wilde. Fijn zo'n stok achter de deur.

Verder vond ik bij de lappen nog een paar mooie, om tassen van te maken:


Ik zag nog meer leuke dingen die ik heel netjes heb laten liggen. Een stapel doosjes met wollen draad, zag er zo leuk uit, maar ik had even geen idee wat ik er mee moest. En een leren soort mapje. Weet ook niet goed waar je dat voor zou gebruiken, maar zag er erg leuk uit:


En op weg naar buiten kwam ik langs een portemonneetje; ik kon het niet laten die mee te nemen. Stom eigenlijk, want ik weet nu al dat ik hem nooit ga gebruiken:) maar goed, ik ga er vast nog een paar keer met plezier naar kijken, even vasthouden, en weer in de kast leggen.


X Paula


1 opmerking:

  1. Hej Leuk! Ik heb jullie link gedeeld in mijn laatste blog:
    https://wantoudeliefderoestniet.nl/kringloop-junky/

    BeantwoordenVerwijderen